Jaskółki Przedsiębiorczości 2019. Oto najlepsze studenckie pomysły na biznes!

Jaskółki Przedsiębiorczości 2019. Oto najlepsze studenckie pomysły na biznes!

Aplikacja dla osób z alergiami skórnymi, kompletny asystent systemów komputerowych dla osób niepełnosprawnych, narzędzie do analizowania zachowań użytkowników na stronach internetowych – te projekty okazały się najlepsze w czternastej edycji konkursu Jaskółki Przedsiębiorczości na najlepszy pomysł na biznes studentów oraz doktorantów PG. Organizatorami tegorocznej edycji konkursu były Centrum Transferu Wiedzy i Technologii PG oraz spółka celowa Excento. Konkurs odbył się pod patronatem prof. Krzysztofa Wilde, rektora Politechniki Gdańskiej.

Najwyższe noty w konkursie uzyskał projekt AlergoAlert, którego autorami są: Weronika Złotowska, Wojciech Pantkowski, Maciej Miniszewski oraz Dawid Ćwik. AlergoAlert to aplikacja przeznaczona dla osób z alergiami skórnymi na składniki zawarte w produktach kosmetycznych. Ma ona uprościć proces zakupowy poprzez wyświetlanie monitów o występowaniu alergennych składników w produktach, po zeskanowaniu telefonem ich kodów kreskowych. Dodatkową funkcjonalnością przewidzianą przez twórców jest porównanie cen wybranego przez klienta produktu w różnych sieciach sklepowych. W zwycięskim pomyśle kapituła dostrzegła największy potencjał biznesowy, jak również – pomimo relatywnie prostego technologicznie rozwiązania – najszersze zastosowanie do wdrożenia.

Drugie miejsce na podium przypadło zespołowi w składzie: Bartosz Śledź, Bogusław Łobacz i Szymon Żmijewski, prezentującemu projekt KASKczyli Kompletny Asystent Systemów Komputerowych. Produkt, którego pierwszy prototyp został już stworzony i wstępnie przetestowany jest dedykowany osobom niepełnosprawnym, sparaliżowanym od linii barków w dół. Jest to opaska zakładana na głowę, która wraz z oprogramowaniem umożliwia takim osobom sterowanie komputerem, lub innym urządzeniem, za pomocą ruchów głowy oraz kląskania (tj. uderzania językiem o zęby i wydawania dźwięków różnej tonacji).

Trzecie miejsce na podium zajął projekt Eye-Eye Captain, czyli narzędzie do analizowania zachowań użytkowników na stronach internetowych. Rozwiązanie proponowane przez Mikołaja Speichera, Jakuba Słowikowskiego, Marka Kozłowskiego oraz Roberta Sreberskiego zakłada wykorzystanie obrazu z kamery w komputerze użytkownika oraz algorytmów uczenia maszynowego do pozyskiwania, a następnie analizy danych o punktach, na które w pierwszym kontakcie z witryną patrzy użytkownik. Dane na temat zachowań użytkowników prezentowane są w postaci interaktywnych map ciepła.

źródło: pg.edu.pl

Leave a comment

Send a Comment